Úvodní stránka >  FAQ (často kladené otázky)

FAQ (často kladené otázky)

Jaký je rozdíl mezi přístroji Tana Water a běžnými filtry?

Filtry jsou jen jednou z mnoha součástí přístrojů Tana Water.Tyto přístroje jsou komplexní záležitost v úpravě pitné vody – nejedná se tedy pouze o jednoduchou filtraci, ale přístroje vodu také dezinfikují pomocí UV lampy, mají velmi účinné chlazení – výrobce používá výhradně značkové kompresory Elektrolux, nebo Danfoss a také výkonný ohřev – voda dosahuje teploty až 99 – 100 °C.

Splňují přístroje Tana Water hygienické a bezpečnostní předpisy v České republice?

Přístroje Tana Water mají veškeré certifikáty vyžadované v Evropské unii – CE, UL, WRAS. Společnost Tana Water jako výrobce je členem EPDWA – European Point of Use Drinking Water Association

(www.epdwa.org) a Water Quality Association – www.wqa.org.).

Máte nějaký vhodný model přístroje do domácnosti?

V současné době nabízíme přístroj Tana Water T-6, který má speciální soustavu filtrů a UV lampy – dvojitý filtr z aktivního uhlíku 0,6 µm a UV lampu11W v nádrži studené vody, energetický režim úspory, kazetové filtry a UV lampu – jejich výměna je stejně jednoduchá jako výměna videokazety nebo DVD, přehledný digitální displej, nastavení teploty vody přímo na přístroji – horká, extra horká, studená a mix, programovatelné nastavení přístroje - objem vody při jednom stisknutí tlačítka, kalendář, hodiny. Jeho cena je 29 040,- Kč včetně 21 % DPH, v ceně je instalace, zaškolení a první sada filtrů a UV lampy.

Jak často se provádí pravidelný servis přístrojů Tana Water?

Každých šest měsíců.

V čem spočívá?

Ve výměně filtrů a UV lampy, kompletní sanitaci přístroje včetně odkapní misky, dezinfekci výdejního prostoru a trysek, vyluxování prachu z mřížky chlazení , kontrola elektroniky a kompresoru.

Proč je důležité jej provádět pravidelně?

Pravidelný servis je nezbytný pro zajištění stálé kvality vody a také prodlužuje životnost přístroje, která je minimálně 7 let od data instalace.

Podle jakých kritérií máme vybírat?

Na prvním místě je nutné si uvědomit, kolik osob bude přístroj používat.Jsou totiž různé typy přístrojů, které se liší výkonem chlazení, kapacitou nádrží, způsobem ohřevu a také svými rozměry.Pokud máme například malou kuchyňku , kam chceme přístroj instalovat, pak je vhodné zakoupit přístroj ve stolním provedení a postavit jej přímo na kuchyňskou linku.

Dalším důležitým faktorem je odkud pochází voda, která je u zákazníka ve vodovodním řadu.

V případě, že tato voda je čerpána z vlastní studny, nebo je míchána dohromady s vodou z vodovodního řadu ( častý případ ve větších průmyslových oblastech, firmách se starší ekologickou zátěží v areálu) – potom je nutné ve všech případech dát přednost přístroji s UV lampou v nádrži se studenou vodou.Ve sporných případech se vyplácí si nechat provést rozbor vody a na jeho základě dodavatel přístrojů by měl navrhnout vhodný typ přístroje.

Dále bude nutné zvážit, jestli nám stačí přístroj jen na studenou vodu, nebo bude výhodnější zakoupit přístroj v kombinaci horká, extra horká a studená voda. V tomto případě zákazník vůbec nemusí používat rychlovarnou konvici a u řady přístrojů díky tzv. energetickému režimu úspory šetří významnou část nákladů na elektrickou energii.

Jaký je rozdíl mezi UV lampou v nádrží a tzv. in-line?

UV lampa se používá k desinfekci vody, kdy germicidní UV-C záření rozkládá DNA mikroorganismů a tím je ničí.UV lampa musí být umístěna přímo v nádrži studené vody, protože to je jediný způsob jak dosáhnout její maximální účinnosti.Pokud by byla v přístroji umístěna tzv. in-line ( v tubusu, kde kolem ní protéká voda ), pak by její účinnost byla snížena cca na hodnotu 35% oproti umístění přímo v nádrži. S tím by mohly být problémy v případech, které byly uvedeny v předchozím odstavci.

Na co se máme svého dodavatele zeptat?

Je důležité vědět, kdo je výrobcem přístrojů.Bohužel na našem trhu se prodávají některé typy přístrojů, které nejsou testovány podle evropských předpisů, jejich výrobci nepoužívají v jejich konstrukci materiály s atesty pro styk s pitnou vodou ....

Každý přístroj by měl být s označením „CE provedení“ pro evropský trh a vyhovovat všem předpisům: certifikáty jako – WRAS, NSF, EPDWA, UL, WQA apod.

Výrobce přístrojů by měl mít také certifikaci podle ISO 9001 a nebo i ISO 9002.

Dále je nutné se informovat, jaká je minimální garantovaná životnost přístroje, kde jsou vyráběny hlavní komponenty, jak dlouho po zakoupení přístroje je jeho výrobce schopen dodávat náhradní díly a pak také na reference u stávajících zákazníků.S tím souvisí i otázka, jak dlouho výrobce i dodavatel vlastně v uvedeném oboru podnikají a jak jsou schopni zajistit vlastními silami kvalifikovaný záruční i pozáruční servis.

Proč je tak důležitá země původu přístrojů a komponentů?

Země původu přístrojů a komponentů hraje hlavní roli v otázce, jak vlastně a jak dlouho nám bude náš přístroj spolehlivě sloužit.Pokud bychom vybírali jen podle ceny přístrojů, mohlo by se nám snadno stát, že například už po dvou letech bude náš dodavatel mít vážné problémy sehnat náhradní díly a tím zajistit řádný servis.

Co to znamená minimální garantovaná životnost přístroje?

Každý výrobce by měl znát tuto hodnotu – ta udává, jak dlouho bude náš přístroj plně funkční bez toho, aniž by bylo nutné vyměnit všechny hlavní komponenty uvnitř přístroje ( tj. kompresor, panel elektroniky, nádrže atd.Z této hodnoty lze už vyvodit, pro kterého výrobce či dodavatele bude dobré se rozhodnout.

Jak a kdy nahlásit závadu přístroje?

Telefonicky : 737 246 798, 221 702 247
Faxem: 221 702 246
E-mailem:   servis@h2o-logic.cz

Jakoukoli závadu přístroje je samozřejmě nejlépe nahlásit co nejdříve, stačí stručně popsat např. neteče horká voda, bliká kontrolka apod., my Vás sami budeme kontaktovat a dohodneme nejbližší termín návštěvy technika – po Praze jsme schopni reagovat maximálně do 24 hodin, mimo Prahu nejdéle do 72 hodin od nahlášení závady.